Pillangós


25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
9 részes
mokkakészlet
Tojás bonbonier
7 részes
süteményeskészlet
Tálkák, vázák

Búzavirág

25 részes
étkészlet
9 részes teakészlet
9 részes mokkakészlet
7 részes
süteményeskészlet
7 részes
szendvicskészlet
7 részes
kompótoskészlet

Tavasz


25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
7 részes szendvicskészlet

Nyár



25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
Sültestál

Ősz


25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
9 részes mokkakészlet

Sissi


25 részes
étkészlet
9 részes
teakészlet
9 részes
mokkakészlet
7 részes
szendvicskészlet

Tollazott


25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
9 részes mokkakészlet
7 részes szendvicskészlet
Gyertyatartó,
váza, hamutartó
7 részes
süteményeskészlet

Stafír


25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
Mokkás csésze,
kistányér

Pompadour



25 részes
étkészlet
(I.)
9 részes
teakészlet
(I.)
9 részes
mokkakészlet
(I.)
7 részes
szendvicskészlet
(I.)
_

25 részes
étkészlet
(III.)
9 részes
teakészlet
(III.)
9 részes
mokkakészlet
(III.)
7 részes
süteményeskészlet
(III.)

Gucci

25 részes
étkészlet
9 részes
mokkakészlet
24 részes
tányérkészlet

Rippl-Rónai


9 részes
teakészlet
9 részes
mokkakészlet
24 részes
tányérkészlet

Phoenix


25 részes
étkészlet
9 részes
teakészlet
9 részes
mokkakészlet

Liliom

9 részes teakészlet
Tányér
Mintarészlet

Messzeség




25 részes étkészlet
9 részes teakészlet
9 részes mokkakészlet

Oliva

25 részes étkészlet
9 részes mokkakészlet
Tányérok



Belgrád vázák


Áttört kék (90cm)
Áttört barna
Áttört, fehér
aranyozott


EOSIN




Az eosin: a Napnak és a Földnek az emberi szellemben egyesülő csodája. Perzsa gyökerek, újra felfedezett török kerámiamáz-titok; egy kísérletező kedvű gyáros a XIX. század utolsó évtizedében - és megszületik egy színárnyalat, ami halványpiros játéka miatt, a görög eos szó után, az eosin nevet kapja.





Pirogránit


Tetőcserepek 1
Tetőcserepek 2
Tetőcserép
színminta
5550 margarétás
szökőkút stuff
5675/2 szökőkút
(d140) med.st.
Kültéri váza
Kaspók, virágtartók 1
Kaspók, virágtartók 2
Kaspók, virágtartók 3
Gyári áron értékesítünk!
Amennyiben érdeklődik a kályhacsempék iránt, hívjon!

+36 20 946 5536


 


Porcelán készletek

Ha felkeltettük érdeklődését termékeink iránt, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot: Márkaboltjaink


Magyar Termék


Magyar Termék logóval ellátott termékeket  ajánlunk.

Deutsch info

Für Vilmos Zsolnay galten die Feinheit des chinesischen Porzellans und die Farbenvielfalt der Glasuren desselben als wichtigstes Vorbild. Er bemühte sich um die Verfeinerung der Substanz, er forschte jahrelang nach neuen Stoffen und experimentierte an zahllosen Arten von Glasuren.
Das chinesische Porzellan wird bei 1400 Grad Celsius dicht gebrannt, aber bei dieser Temperatur verbrennt ein Großteil der Farbstoffe. Daher verwendete Vilmos Zsolnay eine weichere Glasur und bei geringeren Temperaturen brennende Überglasurverzierungen. Durch Vereinigung der Vorteile von Porzellan und Fayence entstand mit einer der des Porzellans ähnlichen Technologie das sog. Zsolnay-Porzellan, das bei 1250-1280 Grad Celsius ausgebrannt wird. Bis Ende 1877 hatte Zsolnay die Herstellungstechnologie für eine neue Art von Hochfeueremaille ausgearbeitet, wodurch das durchscheinende, mit elfenbeinfarbiger Glasur überzogene und mit Farben reich verzierte Zsolnay-Porzellan entstand. Bei dieser Temperatur verschmilzt die Porzellanfarbe während des Ausbrennens in der Regel mit der Basisglasur und hebt sich davon anschließend nicht mehr ab, auf der Oberfläche der Zsolnay-Produkte sind jedoch plastische, wie Emaille wirkende Muster in glänzenden Farben zu sehen.
Vilmos Zsolnay benutzte keine Porzellanfarben, sondern mischte der Basisglasur Farbkörper bei und dekorierte damit die handgemalten Produkte. Das neue verfahren ermöglichte den Einsatz von Farbtönen in unbeschränkter Zahl. Diese Glasurmalerei unterscheidet sich von allen anderen Techniken, schon allein in der Art und Weise, auf die die Farbe aufgetragen wird: Dies erfolgt nämlich nicht mit einem Pinsel, sondern mit einem Schreiber. Die von Vilmos Zsolnay ausgearbeitete Technik steht seitdem auf der ganzen Welt ohne ihresgleichen da.

English informant

For Vilmos Zsolnay the delicacy of the material of the Chinese porcelain and the rich colours of their glazes were determining examples. He strove to refine the paste, he searched for new materials for years and he experimented with innumerable varieties of glazes. Chinese porcelain is fired to solidity at 1,400 Celsius, but most of the colouring paint burns down at this temperature. This is why Vilmos Zsolnay applied a softer glaze and an overglaze decoration, which fires at a lower temperature. Zsolnay porcelain fires between 1,250-1,280 Celsius. By the end of 1877 he developed a method of producing a new enamel which is fired at a high temperature and translucent, ivory colour glazed colourfully decorated Zsolnay porcelain was born. Usually, during firing, the porcelain paint melts into the base glaze at this temperature and it does not protrude. However on the surface of Zsolnay products figural, enamel-like, brightly coloured patterns can be seen. Vilmos Zsolnay did not use porcelain paint but he mixed colour solids into the base glaze and he decorated the hand-painted products with this. The new method made it possible to use unlimited hues of colours. This glaze painting differs from any other kind of technology even in the method of application as it is not performed with a brush but with a pen. The technology developed by Vilmos Zsolnay has been unique in the world ever since.

Eosin was developed in the 1890s by Vilmos Zsolnay, with the assistance of Lajos Petrik, headmaster of the Budapest Trade School and Vince Wartha, professor of the Technical University. Its name originates from the Greek word EOS (flush of dawn) referring to the light red iridescence of the first prepared hue. Along with numerous eosin colours a number of processing methods were also developed in the Zsolnay factory, for instance hand-painted, etched and marbled eosins. The company has been manufacturing eosin, this multi-coloured, iridescent reduced glaze since 1893, carefully keeping the secret of its production. Ornamental objects of different sizes and building decoration elements alike are made of this material. Around the turn of the century the eosin technology, which amalgamated with new form and decoration methods, unfolding in the spirit of Art Nouveau perfected itself in the creation of increasingly more beautiful pieces by world famous artists like Sándor Apáti Abt, Lajos Mack, Géza Nikelszky, József Rippl Rónay.